Takläggarnas egen App

Först i Norden

Nu kan takläggare ladda ned en ”App”; Ritningar, produktinformation, monteringsanvisningar samt bra och nyttig information som de behöver för att utföra sitt jobb säkert och smidigt.  MONIER är först i Norden med denna gratistjänst.
”Takläggarna har varit i fokus när vi utformat den absolut första Tak-Appen i Norden”, berättar Helena Olin, Marknadschef Monier Roofing AB. ”Vi vill underlätta deras arbete och detta är ett smidigt sätt att visa produkter, färger och tillbehör vid möte med husägare och ett snabbt hjälpmedel uppe på taket”.

Tak-Appen, innehåller lättillgänglig information om produkter och teknisk data och blir takläggarens kompletterande och snabba verktyg i arbetet. Bland annat innehåller den ritningar, produktinformation och monteringsanvisningar men även ett verktyg för att mäta takvinkel.
”Att lägga tak är ett hantverk och vi hoppas nu att fler takläggare laddar ned gratisappen för ännu smidigare och säkrare takjobb”, avslutar Helena Olin, Monier Roofing AB.

Fakta

Tak-Appen, som är en iPhone-applikation finns nu att ladda ned gratis i Appstore.
Tak-Appen är utformad av byrå Tewonder, AD Gabriella Karlsson, Utveckling Christoffer Lejdborg, Produktionsledare Carin Ek, Projektledare Fabian Zwedberg projektledare MONIER Helena Olin.
Länk till Tak-Appen

Speciellt för Partner-Club medlemmar

Som MONIER Partner-Club medlem kan du också logga in och beställa marknadsmaterial från telefonen eller anmäla dig till en takskola.